girl

Protection de la vie privée

Een initiatief van Google en Test-Aankoop

Cybersimpel.be, een gezamenlijk initiatief

  • Waarom dit initiatief?
  • Over Google
  • Over Test-Aankoop

Het internet is een fantastische omgeving om te ontdekken, te creëren en samen te werken. Maar om het optimaal te benutten, is het wel belangrijk dat je denkt aan je veiligheid.

Het initiatief cybersimpel.be is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Google en Test-Aankoop. Het promoot een veiliger internet en stimuleert consumenten om zich beter te wapenen tegen de risico’s van het wereldwijde web.

Een heel relevant onderwerp in België als je weet dat meer dan 60% van de Belgen weinig of niets afweet van veiligheid op het internet (volgens een enquête van studiebureau GFK in september 2016). 

We vinden dit vaak te complex, maar het is wel een belangrijk onderdeel van ons dagelijks leven. Daarom nemen Google en Test-Aankoop samen het initiatief cybersimpel.be, met als doel van het internet een veilige plek te maken voor iedereen.

Met deze Belgische campagne willen we de consument leren om zo veilig mogelijk te surfen op het internet. Heel eenvoudig en ludiek, met verschillende beveiligingstools en een heleboel concrete tips om de grootste problemen aan te pakken waarmee elke gebruiker in aanraking komt.
De tips en tools op deze site komen van pas om de vele mogelijkheden van het internet volop te benutten. Of je nu beginner bent of expert.

De boodschap is duidelijk: samen beschermen we ons op het internet. Cybersimpel, toch? 
 

Over Alphabet Inc
Google werd opgericht door Larry Page en Sergey Brin in september 1998. Ondertussen heeft het bedrijf meet dan 50.000 medewerkers een biedt een breed scala aan producten aan zoals Google Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome en YouTube. In oktober 2015 werd Google een dochtermaatschappij van de moedermaatschappij Alphabet. Meer informatie over Alphabet vindt u hier.

 

 

Test-Aankoop / Test-Achats werd opgericht in 1957 en is lid van een vereniging van consumentenorganisaties in Europa en Latijns-Amerika. Onze missie is de belangen van consumenten behartigen, oplossingen zoeken voor consumentgerelateerde problemen en hen helpen om voor hun rechten op te komen (vrije keuze, toegang tot informatie, toegang tot justitie, recht op onderwijs, gezondheidszorg, veiligheid en een gezonde leefomgeving).

Door vergelijkende onderzoeken en tests te organiseren, en door producten en diensten met de beste prijs-kwaliteitsverhouding te belichten, dragen we actief bij tot de verdere ontwikkeling en verbetering van producten en diensten voor de consument. De informatie van onze onderzoeken is beschikbaar via onze website, magazines, praktische gidsen en onze eigen klantendienst met een team van gespecialiseerde agenten die vragen van consumenten afhandelen. We vertegenwoordigen de consument bovendien in verschillende nationale en internationale commissies en overheidsinstellingen. Daarnaast bedingen we wettelijke en economische voordelen voor de consument en verdedigen we zijn belangen via gerechtelijke weg.
 
In ons werk voor de consument laten we ons leiden door onze 3 kernwaarden: Expertise, Onafhankelijkheid en Nabijheid. Onze geloofwaardigheid hangt af van de expertise van meer dan 300 specialisten, onze grondige en transparante werkwijze en onze zeer professionele en ethische normen. We zijn trots dat we onze missie zowel financieel als politiek totaal onafhankelijk en neutraal kunnen uitvoeren.